Lång dag idag.

Hallåj, nu har jag äntligen kommit hem efter att ha dragit hemifrån klockan 08:45 imorse, det har varit en lång dag idag känns det som. Kan kanske bero på att jag vaknade 04:00 inatt av att jag var kissnödig igen men jag gick aldrig på toa för då vet jag att jag skulle lagt mig, somnat om och inte vaknat. Så jag låg kissnödig och halvsovandes i 2 och en halv timme innan jag klev upp och hoppa in i duschen. Det kändes riktigt skönt att komma upp så tidigt, visst behöver jag inte komma upp i tid till skolan längre men jag vill ändå ha normala dygnsrytmer. Hur som helst, så åkte jag raka vägen mot Flemingsbergs centrum imorse där min social sekreterare sitter och fick även träffa min nya social sekreterare. Han verkar trevlig och bra än så länge och jag kommer nog att få en kontaktperson som jag kan vända mig till eller bara prata med när det känns lite tungt. Så slipper jag spy ut allting på Elias bara. Sen så fick jag lite bra besked och det är att dom kommer att hjälpa mig/oss med lägenhet! :) Men jag måste vara 18 år först så att jag kan stå på eget kontrakt på lägenheten, så dom ska ansöka om förtur i Januari någon gång. Nu känner jag mig lite lugnare och tryggare i alla fall och inte så orolig inför framtiden, att veta att vi kanske får lägenhet om ett halv år. Det borde jag orka vänta ändå, så länge så är det bara att spara pengar till möbler och sånt stuff. Hehe, men jag återkommer om det. Efter att jag hade varit där så mötte jag upp älskling vid skolan för han skulle prata med sin mentor innan skolstarten på torsdag och efter det åkte vi till Huddinge centrum och käkade lunch på en grekisk kolgrill, väldigt uppskattat! Sen var det bara att vänta till 15:30 då vi hade tid på MVC, ringde och frågade om hon hade tid tidigare men det hade hon icke. :/ Det gick bra där i alla fall! Bebis hjärta slog 138 slag i minuten, helt lagom perfekt. Lika unikt och underbart att höra hans hjärta varje gång lilla snutte. Järnvärdet var också bra, det hade stigit nu till 128 och ja, blodtrycket var också bra. Men däremot har jag fortfarande inte gått upp nånting på 8 veckor nu, helt sjukt. Jag som brukar ha det så lätt att gå upp i vikt men nej, inte nu längre. Men så länge det inte skadar Tino så är jag glad och det sa hon att det är ingen fara i alla fall för jag följer min kurva som jag ska och tydligen så fyller livmodern ut hela magen nu. Juste, sen hände det en grej (läs inte om du är känslig!) jag misstänkte att för några dagar sedan att slemproppen hade kommit ut men så var det inte, det var bara vanlig flytning men däremot så igår kväll då gick den! En slemmig "snorig" gele klump och japp, det var den. Men min barnmorska sa att det kan ändå dröja några veckor innan det är dags i alla fall. Blev lite osäker för jag har hört att förlossningen brukar ju starta bara några dagar efter att den har gått men hon sa bara att så länge inte vattnet går så är det ingen fara. Det återstår att se vad som händer, men jag längtar så jag spricker! Pallar verkligen inte längre snart! Aja, ska börja avrunda nu så det här inlägget inte blir till en hel bok, haha. Ska nog ta mig något att äta nu också .. Vi hörs, puss puss. <3 /Jennifer.



Slänger in en liten bild också så det inte bara blir en massa tråkig text! :) Åh, blir helt ivrig, vill att min baby boy ska komma nu fast inte med storken då ..

(Bilden är googlad)


Kommentarer
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Jo det har du rätt i, ja jag måste köpa de känner jag. Blir bara värre å värre, så det är värt att testa i alla fall :)

Förstår det, nervös inför att föda då?

Jasså, spännande då kansek Tino kommer snart :D

Vi mår bara bra tack :) <3

2010-08-24 @ 01:54:21
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

allt bra :)?

2010-08-24 @ 12:37:51
URL: http://faakies.blogg.se/
Postat av: terese

snart kommer bebisen :) Det går fort :D

2010-08-24 @ 20:45:04
URL: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0