Usch, inte igen. :/

Jag misstänker att min lille börjar bli förkyld igen. :( Han har varit jätte trött och grinig hela dagen och inte alls sig själv. :'/ Han verkar typ lite hänging men han har ingen feber, sen så läste jag om det här RS-viruset som kommer varje höst/vinter och Tino har ungefär samma symtomer som om han är påväg att få det.
Det tar ungefär 3 - 6 dagar innan sjukdomen bryter ut från smittotillfället och det kommer ofta smygandes, ökad trötthet, mindre aptit och som en vanlig förkylning med slembubblor runt näsa och mun .. Sen kan det bli värre med hosta o.s.v. Hoppas verkligen inte! Vi ska åka till Huddinges barnmottagning imorgon och kolla upp det i alla fall. Jag hoppas att jag kan sova lite lugnt inatt ändå, ska lägga mig alldeles strax, ville bara uppdatera lite innan .. Har dessutom ställt klockan på varannan timme för att väcka lillen så han får i sig bra med näring och vätska för inatt sov han ju som sagt 5 timmar i sträck utan att äta och sen har han ju varit trött hela dagen så och så spyr han rätt mycket så jag vill vara säker på att han får i sig tillräckligt med mat!
Man blir ju så orolig, speciellt när det är första barnet. Nåja, ska försöka att inte oroa mig för mycket ändå, ska försöka slappna av tills imorgon och sen se vad vi får för svar eller se hur Tino mår imorgon om han fortfarande är lika trött, grinig och allt vad det var.
Idag så har vi varit hemma hela dagen för jag somnade mitt i allt från ingenstans och sov i 2 timmar, vet inte äns själv hur det gick till, haha. Men sen när jag vakna så kände jag mig lite uttråkad och ville inte alls sitta inne hela kvällen så jag hoppade in i duschen och så drog vi och kolla på Elias farbrors träning, han är ju också tränare för kickboxning fast dom har 2 olika klubbar. Sen efter det gick vi upp till centrum, skulle ladda på lagret med yttligare några våtservetter, så nu har jag 4 paket här hemma. Det borde ju räcka ett tag till, passade även på att köpa nya amningsinlägg och ett till paket blöjor fast i 3:or den här gången. Min lilla prins växer ju så det knakar, det är helt sjukt vad stor och tung han har blivit, är jätte nyfiken på hur mycket han väger och hur lång han är nu. Sen kom vi hem och jag och svägerska fikade som vanligt i köket. :) Jo juste, glömde tala om att mitt påslakan kommit nu också så jag fick hämta ut paket, hihi. Nej, nu ska jag ta mig något att dricka sen sova. Skriver imorgon om hur det gick med allt. Håll tummarna för oss! Puss och kram. <3 /Jennifer.



Haha, jag och svägerska brukar ju alltid äta rostade mackor med stekt ägg på och idag när hon kläckte 3 ägg så kom det ut sexlingar, haha! Coolt va?



Min lilla bebis björn, jag älskar dig så mycket! <3


Kommentarer
Postat av: jenna

hehe ahaa!! Jo men det är ganska nytt faktiskt, har bara funnits i nån vecka faktiskt, :)

jag tycker det är super bra med tidsinställda inlägg :D

2010-11-06 @ 00:59:22
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: amanda :D

Hur gamal är du ?:D

Och din son är jätte söt!

jag älskar bebisar.

Hare bra :D:P<3

2010-11-06 @ 01:01:38
URL: http://manduuss.blogg.se/
Postat av: Mamma till Elias

Tack för tipset :) Måste jag spana in!

Hoppas det inte är RS eller något annat jobbigt för lillkillen! Supersöt på bilden!

2010-11-06 @ 09:31:38
URL: http://mammatillelias.blogg.se/

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0