Om gårdagen ..

Hej på er! Sitter och käkar lunch som jag precis lagat till mig själv, det fick bli något snabbt och enkelt så gott som köttbullar och makaroner. :) Orkade tyvärr inte blogga igår för vi kom hem typ vid 22:30 och jag skulle natta lillen o.s.v. Så jag hann inte riktigt, vi var på BVC igår ju och nu väger min lilla tjockis 5545 gram och är 57,5 cm lång, hans huvudomfång är också 38 cm och det var 34 cm när han föddes. :) Nästa onsdag blir han 2 månader och då ska vi på första läkarkontrollen sen tisdagen där på så ska vi gå på någon föräldragrupp eller vad det var och det ska vi göra varje tisdag fram över fram tills i januari. Men det kan väl vara bra ändå att få lite information, tips och råd om hur man ska göra i vissa situationer och även träffa andra föräldrar som kan dela med sig utav sina erfarenheter .. Efter att vi hade varit på BVC så väntade vi på pappa i centrum, jag käkade en liten snabbis och sen gick vi hem. Vi hann bara vara hemma kanske 40 minuter innan det var dags att klä på oss och gå ut igen.
Hur är det med era barn? Avskyr dom också att klä på sig en massa kläder som mössa, vantar, overall o.s.v? Tino gallskriker verkligen ibland när man ska klä på honom så mycket men jag var tvungen för jag skulle ju bara ha honom i babyskyddet men i vanliga fall när vi är ute med vagnen så brukar han oftast bara ha vanliga kläder, någon tjocktröja, filt och sen ligger han i en jätte varm åkpåse och mössan på såklart alltid! Men sen när vi väl satte oss i bilen och hjulen börja rulla så somna han på en gång, hehe.
Natten har funkat super bra inatt med, han vakna samma tider. Jag trodde att jag inte skulle få sova alls inatt bara för att han somnade ju när vi åkte hem ifrån runt 18:00 och sov ända tills vi kom hem men men, han är en liten sömntuta så ska inte klaga. Jag ska nog också gå och ta en liten tupplur nu tror jag, vet inte vad man ska hitta på. Skriver senare, pusshej! /Jennifer.



Mammas lilla bortskämda. :) <3



Däckat totalt ..



Hade lite tråkigt, hehe. :)



Usch, såhär ser min mage ut nu 8 veckor senare. Hur blir man av med hängmagen egentligen? Sit-ups?


Kommentarer
Postat av: jenna

du är sååå fiin gumman!!<33

2010-11-11 @ 17:45:01
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0