Det här med p-medel ..

Hej hopp! Idag har jag bara varit hemma hela dagen IGEN. Wow, har stannat hemma 3 dagar i rad. Riktigt skönt har det varit faktiskt, men idag har jag bara myst med min lille plutt. Vi har skrattat och sjungit och haft riktigt skoj! :) Sen så blev jag äntligen klar med all tvätt ju och så ringde jag till barnmorskan tillslut och lämnade ett meddelande så hon ringde upp mig, jag fick en tid nu på onsdag klockan 14.45 så då ska lilleman vägas minnsann! Imorgon kanske jag sätter in p-staven, fast jag vågar inte riktigt men det måste ju bli gjort. Vill inte ta risken och bli gravid igen liksom. :/ Alla piller klarar jag inte att hålla reda på så det är ingen idé att äns försöka börja med det för det kommer säkert gå 1 månad så kanske jag glömmer 1 tablett eller 2 .. Så p-stav får det bli, då slipper jag tänka på det! Har även testat p-plåster som man byter efter 1 vecka, men den var ju helt kass. Den ramla typ av tillslut ändå och så kliade den m.m. Vad använder ni för preventivmedel? Kanske man kan få lite tips på nåt som funkar bra? :) Hur som, får se hur det blir. Kanske drar en sväng förbi pappsen också, måste i alla fall komma ut nu känner jag. Jag är super trött så ska krypa ner under täcket brevid mina älsklingar, natti natti. <3 /Jennifer.


Kommentarer
Postat av: Malin Hedströöm :D

använd p-spruta ;) , de ska jag skaffa direkt efter min förlossning.. det sägs vara de bästa skyddet, om inget annat kan du ju alltid läsa om de, det står jättemycket fakta om de här; http://preventivmedel.nu/preventivmedel/p-spruta/ ..

lycka till sötnos! :) <3

2010-11-08 @ 23:41:04
Postat av: jenna

Jag använder ju p-piller , dock är det jätte lätt att glömma bort, men det är skönt o ha, för då vet man när mensen kommer osv. :) awesome! :)

2010-11-09 @ 06:07:13
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: Linda

P-piller funkar bra tycker jag!

2010-11-09 @ 20:20:24
URL: http://lajndaah.blogg.se/

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0