Nu var det dags igen ..

för ett litet inlägg. :) Känner att jag behöver skriva av mig lite grann. Vad har ni haft för er under hela tiden då? Själv så var jag ju på BVC i fredags, skrev aldrig hur det gick men jag var väl upptagen .. I alla fall min lilla plutt har nu blivit stor eller större, han väger nu 4050 gram och är 53 cm lång! Snacka om att det kändes skönt att höra att han har växt så mycket på så kort tid min lilla älskling. Men nu har jag varit/är orolig för han har liksom inte varit sig själv riktigt igår och idag. :/ Igår rann det många tårar för jag kände mig som en usel mamma! Det började med att han vaknade 05:00 för att äta som han brukar men i vanliga fall brukar han alltid somna om på direkten och sova typ 2 timmar till och då är det ändå dags att gå upp men istället så var han vaken, han bajsade så jag var såklart tvungen att byta hans blöja och efter det så kunde han verkligen inte somna om .. Utan han började gallskrika verkligen, spelade ingen roll vad jag än gjorde, det gick inte. Jag provade med allt, provade sjunga, vagga, prata, amma, byta blöja igen, lägga honom, nappen, massera hans mage, byta ställning m.m. Ingenting funkade utan han bara skrek och skrek .. Då kom genast dom här negativa tankarna upp också (för det värsta ska ju hända när man är trött just) började tänka att jag är en dålig mamma som inte äns kan trösta mitt eget barn, men han blir ko lugn hos alla andra verkar det som speciellt hos farmor. :/ Vet inte vad som har hänt faktiskt .. Han var vaken praktiskt taget hela dagen efter det kändes det som, sov väl någon timme hit och dit. Sen händer ju då samma grej imorse också, fast klockan 06:00 istället åter igen försöker jag med allt, ingenting funkar. Tillslut somnar han utmattad på mitt bröst och sover ca 45 minuter och vaknar, skriker lite till. Självklart har min stora älskling vaknat upp då och tar över en stund. Men till sist får vi honom att somna när klockan är 11:00 ungefär. Då sover han fram till 15:00 och sen dess har han varit vaken mycket också. Vad ska jag göra?
Någon mer som varit med om detta? Han har varit världens lugnaste bebis hittils så då är det klart man blir extra orolig och mer stressad när sånt händer. Aja, får se hur det går imorgon bitti, händer samma sak igen så får det nog bli ett samtal till BVC och se vad dom kan hjälpa till med. Börjar även ana att min mjölkproduktion har minskat i det högra bröstet, känns som om han inte blir mätt riktigt så då måste jag byta till det andra som jag helst inte vill amma på för mycket för har så ont i den bröstvårtan .. Nej, det är inte lätt när det så svårt. :/ Men jag får se det från den ljusa sidan att det går över sen i alla fall. Nu slänger jag in en liten bild på min pluttis från när han satt i sin babysitter idag. :) Ha det gött, puss! <3 /Jennifer.



Du vet att mamma älskar dig oavsett vad trots att allt kan kännas lite hopplöst ibland. <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte ladda upp lite fler bilder på din bebibis! :D <3

2010-10-14 @ 12:37:22

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0