Svar på frågestunden, 3.

Anonym:
Hej! Har lite problem i skolan .. I klassen är det fett dryga tjejer, de är seriöst riktiga torrbollar och är så dryga, omogna och patetiska! Vill egentligen inte vara med dem, eller jag skulle väl inte välja dem som vänner .. Men, jag tycker att man måste vara shysst och mogen i en klass. Vi går ju för sjutton på gymnasiumet och jag pratar bara med fyra stycken allt som allt. Vi är inte äns nära bara med en och hur roligt är det att vara med en hela tiden? De andra tjejerna fryser ut en och vägrar ge en en chans .. Vilket gör att även killarna börjar dra sig undan, har verkligen inte lust att gå till skolan längre, kan inte byta klass heller för det är för långt in på terminen! Vad ska jag göra?
Svar:

Hej hej, vad tråkigt att du känner så! Det här var lite klurigt tycker jag eftersom att jag har varit i precis samma sits, känt mig utstött, känt att alla ignonerar en och att vissa snackar skit m.m.
Men det jag tycker att du inte ska göra är att ge upp som jag gjorde .. Bevisa för dom att oavsett hur dumma och patetiska dom är så ska dom inte få vinna över dig. Jag vet att det kan vara sjukt jobbigt att gå till skolan men försök i alla fall så gott du kan att gå klart dom här sista veckorna (snart är det ju höstlov också) och låt inga andra få förstöra DIN utbildning för dig. Kanske du kan försöka göra nånting för att det ska gå lättare när du väl är där, t.ex lyssna på musik på lektionerna om ni nu får det, då slipper du ju tänka på alla andra runt omkring och jobba istället super bra så att du får bra betyg eller försöka lära känna folk utanför klassen som du kan umgås med eller helt enkelt ta tjuren vid hornen och stå upp för dig själv och säga åt dom här tjejerna på skarpen att nu får dom sluta fjanta sig. Fast man kan ju säga det på ett bättre sätt kanske så dom inte vänder ryggen helt till utan att dom börjar förstå istället. Mer råd och tips kan jag inte ge, tyvärr. Men hoppas att det går bra för dig och lycka till! Tänk på ditt eget bästa och låt ingen trampa på dig, kram.

www.getjuck.blogg.se:
Var du någonsin rädd under graviditeten?
Svar:
Typ inte, eller inte så speciellt i alla fall. Klart det fanns dom dagar då man blev orolig när man inte känt honom sparka på ett tag men sen så kom det en liten spark eller att han fick hicka och då blev jag genast mycket lugnare. :)

Anonym:
När förlora du oskulden?
Svar:
Oj, okej jag ska väl vara snäll och svara på den här frågan trots att det hör till mitt privatliv men jag får väl skylla mig själv eftersom att jag skrev att ni fick fråga EXAKT vad ni ville, men men jag var ute i god tid och skulle fylla 13 år.

Anonym:
Tvekade du någon gång på att behålla ditt barn när du blev gravid?
Svar:
Nej, inte 1 sekund.

Anonym:
Hur känns det att vara mamma, alltså jag förstår att du är glad och så men är det inte en konstig känsla att ha ett barn som är ditt alldeles egna?
Svar:
Jo i början kändes det konstigt och kan fortfarande göra det än idag t.ex att har den där lilla människan legat i mig i 9 månader och kommit ut från min kropp? Helt otroligt! Men annars känns det bara bra! :)

www.sthlmsmammanterese.blogg.se:
Hur är livet som mamma?
Svar:
Jag vet inte, men på något sätt så är det inte så stor skillnad. Jag är fortfarande samma gamla glada Jennifer som fortfarande kan "hänga" en stund ute med vänner o.s.v.
Ända skillnaden är väl att jag kanske inte kan festa, gå på bio eller något sånt men det klarar jag mig gott och väl utan. Jag älskar livet som mamma!

Anonym:
Vad är det jobbigaste nu när du har din son? Grattis grattis!
Svar:
Finns inget jobbigt tycker jag, sen har väl vi turen som kanske fått ett oerhört lugnt barn. :) Men det finns inget jobbigt med honom i alla fall, det ända jobbiga i så fall är väl att jag och Elias "glömmer bort" varandra lite mitt i allt, man är trött o.s.v. Men vi försöker ändå så gott vi kan att inte glömma bort varandra heller. Tack tack! :)

Kommentarer

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0