Lugn stund för mig själv. :)

Mina grabbar ligger och sussar nu igen men lill grabben kommer vakna om ett tag så ska passa på att njuta lite för mig själv nu. Har gått omkring mycket idag, barnmorskan kom ju hit vid 11:00, hon var ur gullig verkligen! Hon heter Carina precis som barnmorskan på Huddinge sjukhus som förlöste mig också hette, lika gullig var hon med. :) Jag verkar digga alla som heter Carina, haha! Men i alla fall, Tino väger nu 70 gram mer än vad han vägde när han föddes min lilla plutt. Alltså väger han 3560 gram nu! Han hade ju gått ner lite från förlossningen till att vi åkte hem men sen hade han gått upp när vi var på återbesöket och nu har han gått upp ännu mer. Det glädjer mig och jag verkar fixa det här lite med amningen nu känns det som ..
Vi pratade än massa också och jag fick lite broshyrer och en Leva med barn bok. Jag minns när jag var liten och alltid kollade i den boken som min mamma hade fått när hon fick mina småsyskon och nu har jag liksom själv fått en sån. Fast den är nyare nu, har redan läst lite men ska lägga mig snart igen och läsa lite till. Efter det så var det ju tänkt att jag skulle träffa Josefin med Elvira och vi skulle gå till öppna förskolan men vi bestämde oss för att åka till Farsta istället, hihi. Gick runt där och jag köpte nya nappar till min lilla pojke för dom andra som jag har är silikon nappar och dom är nästan lite för hårda för honom. Köpte även 2 mössor och små tossar till honom på H&M. Det var jätte bra för handlade man barnkläder så fick man ett presentkort på 50:- som gäller t.o.m 10 oktober så ska kanske unna mig själv något på det sen? :) Vi käkade på Burger king och jag känner att jag blir extra hungrig och törsig nu, säkert bara för att jag ammar men ska försöka låta bli att inte äta så mycket skräpmat för nu får jag se upp. Hm? Vad mer nu då, jo sen åkte vi hem efter det nästan och mötte Elias i centrum så gick vi hem och jag fick så himla dåligt samvete! :/ För min lille son käkade innan jag gick ut vid 13:00 ungefär, sen försökte jag väcka honom i Farsta vid 15:00 så att han kunde käka igen men det gick verkligen inte och han sov som en stock. Så vad ska man göra? Jo, jag la ner honom i vagnen och fick hoppas på att han höll sig till vi skulle komma hem men då började han gallskrika när vi kom till Skogås så då var det bara att rusa hemåt med en skrikande bebis, för då hade han knappt ätit på 5 timmar. Visst, det är ingen fara eftersom att han växer som han ska o.s.v. Men nästa gång ska jag försöka väcka honom lite bättre så det inte händer igen och någon gång borde väl vara första gången som det händer och nu har jag lärt mig av mitt misstag. Men snacka om att han var vrål hungrig då när vi kom hem så han åt hur mycket och länge som helst min lille prinskorv ..
Nej, nu ska jag som sagt lägga mig en stund, imorgon ska jag träffa mamma (och Tino sin mormor) ska väl träffa henne en snabbis bara för efter det ska jag träffa Sandra och Alexzandra också, vet inte vad vi ska hitta på riktigt men det blir säkert kul. (a) Godnatt på er, puss. <3 /Jennifer.

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till dwayne

sv: grattisgrattis :D



jag hade också problem i början, eller snarare dwayne hade. han fick inte heller grepp i början. men de kommer :)



med oss är det bra! har precis stor-städat så nu ska vi ut lite :) <3

2010-09-30 @ 14:40:30
URL: http://eemmaaaaa.blogg.se/
Postat av: veronika

guuuuuuuuuuud så vacker son du har fått! grattis

kan du inte lägga in lite bilder på honom ? kram

2010-10-02 @ 15:31:25
URL: http://veronikasliv.blogg.se/

Skriv din kommentar här gullet.

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Har du en e-postadress? (Endast jag kan se den)

Har du en blogg?

och vad har du på hjärtat ditt?

Trackback
RSS 2.0